Gwarancja i Warunki Reklamacji
Gwarancją objęte są wszystkie wady materiałów oraz wady powstałe w procesie produkcji.
Producent odpowiada tylko do wartości przedmiotu reklamacji. Firma Uni- Front nie ponosi kosztów związanych w demontażem, obróbką, transportem, montażem i wymianą reklamowanych elementów.
Klient jest zobowiązany do sprawdzenia produktów Uni- Front- co do ilości, jakości i koloru niezwłocznie po ich otrzymaniu.
Zgłoszenia reklamacji po 14 dniach od otrzymania produktów nie będą uwzględniane.
Podstawą do rozpatrzenia reklamacji jest pisemne jej zgłoszenie
wraz z dołączoną fotografią, ukazującą wadę.
Reklamację należy wysłać drogą elektroniczną na adres: unifront@o2.pl
W przypadku, w którym zdjęcie nie ukazuje w pełni wady produktu, konieczne jest dostarczenie przedmiotu reklamacji do siedziby firmy. W przeciwnym razie reklamacja nie będzie rozpatrywana lub jej rozpatrzenie zostanie wstrzymane do czasu otrzymania reklamacyjnego produktu.
Jeżeli wada zostanie uwzględniona jako podstawa gwarancji, firma Uni- Front zobowiązuje się do jej usunięcia w najkrótszym terminie.
FRONTY LAKIEROWANE I FORNIROWANE
Producent udziela 24-miesięcznej gwarancji na fronty lakierowane i fornirowane
Reklamacji podlegają:
● wady powstałe w wyniku niewłaściwego przygotowania powierzchni pod lakierowanie
● wadliwe nałożenie powłoki lakieru na powierzchni, typu zacieki, pęcherze powietrza pod powierzchnią lub odchodzący lakier
Reklamacji nie podlegają:
● uszkodzenia wynikłe z nieprawidłowego użytkowania frontów, niezgodnego z ich przeznaczeniem
● uszkodzenie mechaniczne frontów typu rysy, obicia elementów, wgniecenia
● uszkodzenia, których stan wskazuje na działanie wody lub wilgoci, np. rozpęczniona płyta
● uszkodzenia powstałe w transporcie nie z winy producenta w tym w transporcie firm kurierskich
● uszkodzenia powstałe na skutek niewłaściwego pielęgnowania frontów lub użycia niewłaściwych środków do pielęgnacji
● uszkodzenie powstałe na skutek zbyt mocnego czyszczenia (zmatowienie powierzchni, wybłyszczenia lub jej zarysowania)
● uszkodzenia będące skutkiem przeróbki powierzchni elementów
● uszkodzenia powstałe na skutek pracy niesprawnego sprzętu AGD lub jego niewłaściwej instalacji
● różnice odcieni z różnych partii produkcyjnych
● różnic pomiędzy zakupionym produktem a wzornikiem o ograniczonej powierzchni
● tolerancja wymiarów +/- 1 mm na długości i wysokości
● odkształcenia elementów wynikających z niewłaściwego sposobu magazynowania
● różnice w odcieniu poszczególnych elementów wynikających z eksponowania ich na bezpośrednie nasłonecznienie
● efekty naturalnego starzenia się frontów
● stopniowa zmiana koloru forniru będąca naturalną cechą drewna wystawionego na działanie promieni słonecznych
● różnice w odcieniach poszczególnych elementów produktów wynikających z właściwości materiału wyjściowego
● występowania w poszczególnych elementach produktów zróżnicowanego rysunku słojów, małych zdrowych sęków, zawiłości słojów, fladrów, cętek itp.,
● elementów wykonywanych na specjalne zamówienie, których producent nie posiada w standardowej ofercie
● występowanie naturalnych przebarwień w fornirze oraz różnice w odcieniu forniru między poszczególnymi formatkami okleiny oraz poszczególnymi frontami
● naturalne spękanie forniru, wynikające ze specyfiki materiał
FRONTY AKRYLOWE
Producent udziela 4-letniej gwarancji na fronty akrylowe.
Gwarancja obejmuje:
• wady powłoki akrylowej wynikające z niewłaściwego połączenia MDF z matą akrylową,
• pęcherze powietrza powstałe w skutek błędu technicznego podczas nanoszenia maty akrylowej na płytę MDF,
• odklejające się obrzeżę,
• wady fabryczne powstałe w skutek procesu produkcyjnego.
Gwarancja nie obejmuje:
• uszkodzenia powstałe w skutek niewłaściwego przeznaczenia, przechowywania, montażu i użytkowania,
• uszkodzenia powstałe w skutek ingerencji w produkt: cięcie, wiercenie, frezowanie itp.,
• uszkodzenie mechaniczne.
Zasady użytkowania frontów lakierowanych
1. Fronty lakierowane należy użytkować w pomieszczeniach o wilgotności powietrza ok. 50% +/- 10% oraz temperaturze otoczenia ok. 20 st.C +/-10 st.C.
2. Fronty należy czyścić wyłącznie za pomocą miękkich, lekko wilgotnych tkanin oraz przy użyciu specjalnych środków do mycia powierzchni lakierowanych lub rozcieńczonego płynu do naczyń, nie zawierającego alkoholu.
3. Materiały drewnopochodne, w tym płyty MDF, chłoną wilgoć na niezabezpieczonych powierzchniach i krawędziach (np. w miejscach uszkodzonych mechanicznie). Przed użyciem środka do konserwacji należy upewnić się, że nie wpłynie on na wybarwienie i jakość powierzchni frontów.
4. Zabrudzenia spożywcze należy od razu usunąć za pomocą ścierki z mikrofibry.
5. Fronty znajdujące się w sąsiedztwie piekarnika lub zmywarki są szczególnie narażone na szkodliwe działanie wysokiej temperatury i pary wodnej. Przed otwarciem drzwiczek tych urządzeń należy się upewnić, że program pieczenia lub mycia został zakończony. Bezpiecznie jest odczekać 15 min przed otworzeniem drzwiczek.
6. Fronty znajdujące się nad lub w sąsiedztwie płyty grzejnej, są szczególnie narażone na wysoką temperaturę i paręwodną. Podczas gotowania należy zawsze włączyć okap lub pochłaniacz.
7. W przypadku, gdy podczas użytkowania fronty ocierają o siebie lub korpus szafki, należy je wyregulować śrubami na zawiasach, gdyż może to nieodwracalnie uszkodzić powłokę frontu.
8. Należy zwrócić uwagę, aby fronty nie były narażone na działanie bezpośredniego, silnego źródła światła halogenowego, ponieważ wysoka temperatura emitowana przez żarnik może uszkodzić powłokę frontu.
9. Pomimo stosowania przez producentów lakierów najwyższej jakości z filtrami UV, fronty lakierowane poddają się procesom naturalnego starzenia. Nie mogą być więc narażone na długotrwałe działanie silnych promieni UV, ponieważ może to spowodować blaknięcie koloru.
W szczególności należy unikać:
• Narażania frontów na długotrwały kontakt z wilgocią i gorącą parą wodną.
• Używania do czyszczenia acetonu, amoniaku, alkoholu oraz innych silnych lub rysujących środków czyszczących.
• Używania środków ściernych takich jak proszki i pasty ścierne, gąbki do szorowania, ostre szczotki i szmatki.
• Gotowania bez włączonego wyciągu w okapie kuchennym.
• Narażania frontów na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Może to spowodować zmiany barwy frontów.
• Intensywnego czyszczenia powierzchni frontu w jednym miejscu i nadmiernego polerowania. Może to zmatowić czyszczone miejsce.
• Pozostawiania uchylonych drzwiczek bezpośrednio po zakończeniu pracy piekarnika lub zmywarki w celu studzenia lub odparowania wnętrza urządzenia.
• Pozostawiania uchylonego frontu bezpośrednio pod oświetleniem halogenowym.
• Pozostawiania plam do zaschnięcia, gdyż mogą one trwale przebarwić powierzchnię frontu.
• Kontaktu powierzchni lakierowanych z ostrymi przedmiotami.